[Allerhande Box] AH wil Picnic en Hello Fresh pas afsnijden
- Food-en-retail
- 14 aug 2015 @ 11:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFood
- 14 aug 2015 @ 11:50
- Peter van Woensel Kooy
Het vertrouwde en door klanten graag gelezen Albert Heijn-kookmagazine Allerhande introduceert binnenkort een maaltijdbox met wekelijks wisselende recepten en ingrediënten voor drie maaltijden. De recepten zijn door het Allerhande food team samengesteld en uitgebreid getest zodat ze lekker zijn voor jong en oud. Met de box zetten klanten binnen 30 minuten een lekkere en gevarieerde maaltijd op tafel. Albert Heijn bezorgt de Allerhande Box gratis thuis, los of inclusief de overige online bestelde boodschappen. De introductie is te zien als slimme reactie op het groeiende Hello Fresh-box aanbod en het recente Picnic-initiatief.
'Zo maakt Albert Heijn online boodschappen doen toegankelijker en kunnen klanten zorgeloos en moeiteloos vers en gevarieerd koken', stelt de retailer.
Wat eten we vandaag?
'Ieder dag weer puzzelt heel Nederland met de vraag "Wat eten we vandaag?". Het is ook de vraag waar Allerhande zich al ruim zestig jaar mee bezig houdt. Met inspiratie en heel veel lekkere, gezonde en gemakkelijk te maken recepten helpt Allerhande Nederland om iedere dag een lekkere maaltijd op tafel te zetten. Consumenten willen dat de avondmaaltijd lekker en gezond is, maar ook dat de maaltijd snel – liefst binnen een half uur – op tafel staat. Dat wordt dagelijks als een behoorlijke uitdaging beschouwd, vooral door gezinnen met kinderen. De hulp die Allerhande biedt, wordt gretig gebruikt: iedere dag raadplegen gemiddeld zo’n 100.000 bezoekers een recept in de online receptendatabase van ruim 14.000 recepten', schrijft AH. Vorig jaar kwam de kook app. Begin dit jaar vertelde Rutger Anema van Allerhande over de kracht van video voor zijn merk.
Online gemak
In 1994 werd de allereerste online boodschappenbestelling geplaatst bij Albert Heijn onder de naam Albert en vandaag de dag worden de boodschappen in nagenoeg heel Nederland thuisbezorgd. Steeds meer klanten ontdekken de voordelen van online boodschappen bestellen en zijn zeer tevreden over het online assortiment van 27.000 producten en de ruime keuze in thuisbezorgtijden die Albert Heijn biedt. 'Met de introductie van de Allerhande maaltijdbox die los of samen met alle andere online bestelde boodschappen gratis thuisbezorgd wordt, maakt Albert Heijn het leven nog makkelijker.'
Allerhande Box
In de Allerhande Box treffen klanten iedere week alle ingrediënten in de juiste hoeveelheden aan voor drie lekkere, gevarieerde Allerhande-recepten. Hiermee sluit AH zich aan bij maaltijdbox-aanbod van partijen als Hello Fresh dat binnenkort naar de beurs wil en al 1 miljard waard zegt te zijn op Europese schaal. Het risico van partijen als Hello Fresh en het recent uitgelekte initiatief Picnic (een rare marketingfrats?) is dat zulke boxen de stenen supermarkten uit de keten knippen. Consumenten toonden zich enthousiast over Picnic, meldde MarketingTribune vorige week. Voor concurrentie met biologische boxen rechtstreeks van de boer met specialiteiten, is wellicht een uitbreiding van het assortiment nodig. Voor zulke boerenboxen zijn consumenten bereid meer te betalen. AH-watchers zeggen dat voor concurrentie met Hello Fresh ook de prijs van de Allerhande Box scherp moet zijn. Picnic zit nog in de pilot fase.
Uitgebreid getest
De gerechten in de Allerhande Box worden door het Allerhande food team samengesteld en uitgebreid getest zodat ze lekker zijn voor jong en oud, meldt AH nu. 'Alle recepten zijn binnen 30 minuten klaar. De inhoud van de box varieert wekelijks: elke week zit er in ieder geval een vlees- en een gevogeltegerecht in de box, gecombineerd met vis- of vegetarische recepten. De allereerste box bevat recepten voor een Mediterrane ratatouille met kip, rijst en granen, Roerbaknoedels met broccoli, mango en kibbeling en een Maaltijd caesarsalade van romainesla met aardappel en ei. De box is er in een 2- en 4-persoonsvariant en kost respectievelijk € 35 of € 49. De box is binnenkort los of samen met alle andere boodschappen op ah.nl/allerhandebox te bestellen om zonder bezorgkosten op een moment naar keuze thuis te laten bezorgen of af te halen bij een Pick Up Point. De Allerhande Box is een spectaculaire reactie van de Zaanse retailer op de nu veranderende markt van fooddistributie. (PvWK)
De nieuwe Allerhande Box
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- maaltijdbox
- Allerhande Box
- AH
- vers
- Allerhande
- wekelijks
- Albert Heijn-kookmagazine
- Hello Fresh
- pionier
- concurrentie
- webwinkel
- gemak
- gezond
- Albert
- distributie
- krat-oorlog
- thuis
- Picnic
- wisselend
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management